Delhi/Sariska Reservaat - Reisverslag uit Jaipur, India van geusjesgoindiaennepal - WaarBenJij.nu Delhi/Sariska Reservaat - Reisverslag uit Jaipur, India van geusjesgoindiaennepal - WaarBenJij.nu

Delhi/Sariska Reservaat

Door: gerda en nico

05 November 2012 | India, Jaipur

Allereerst even excuses voor de manier waarop de eerste foto's zijn gestuurd.Door wat opstartproblemen zijn ze dubbel verstuurd en ook zaten er een paar tikfouten in.Mijn kladversie is ongemerkt meegestuurd.
zaterdag 3 november
Vanmorgen Delhi verlaten.Eigenlijk een te kort verblijf voor zo'n gigantische stad.Delhi is met zijn 17 miljoen inwoners een van de grootste steden ter wereld.
Er hing een dichte deken over de stad waarvan we eerst dachten dat het mist was,maar het blijkt de luchtvervuiling te zijn.Niet zo verwonderlijk met zoveel verkeer.De laatste jaren hebben ze er veel aan gedaan om de lucht te verbeteren,maar ze zijn weer terug bij af.
Het was een hele toer om de stad uit te komen.We hebben nog nooit zo'n chaos op de weg gezien.Eenmaal op de snelweg werd het niet veel beter.Heel veel gigantische vrachtwagens die links en rechts inhalen,koeien op de weg,tuk tuks en af en toe een kameel.Onze chauffeur rijdt redelijk voorzichtig,maar af en toe kun je beter je ogen even dicht doen.Dat duurt niet lang want iedereen toetert ter waarschuwing dat ze links of rechts gaan passeren.Op de achterkant van vrachtwagens staat ook altijd:Please horn.Na een tocht van 7 uur(inclusief lekke voorband) om 16.00 uur 's middags aangekomen in het Sarisk Tiijger Reservaat.Sinds 1979 beschermd gebied voor de tijgers die hier in het wild voorkwamen.
zondag 4 november
We moesten om half zes op.Om het reservaat te bereiken moesten we nog zo'n 20 km.op een zeer slechte weg.Daarna met een jeep met een Indiase ranger het reservaat in.Jammer,geen tijgers,geen luipaarden,geen hyenas.Alleen herten,zwijnen en veel vogels.We hadden dus net zo goed naar de Kennemerduinen kunnen gaan.Daarna terug naar het hotel en vervolgens door naar Jaipur.Nadat we ons snel wat opgefrist hebben meteen door naar een Bollywoodfilmin in een gigatheater.Een belevenis.Zondagmidag om 15.30 uur een volle gigantische filmzaal met een publiek dat klapt,joelt,fluit en veel lacht.De film stelt niets voor.Mooie mensen,veel dansen,romantiek en dat alles in een slecht soapscenario.Daarbij is de film ook nog in Hindi zonder ondertitels.Na de film heerlijk gegeten in het rooftop restaurant in ons hotel en vroeg naar bed,want het was vanmorgen vroeg en morgen gaat de wekker weer.

• 05 November 2012 - 17:40

Ali:

Jammer dat jullie geen tijgers hebben gezien. Ze waren vast en zeker verhuisd naar een dierenpark in de buurt. Het lijkt me een hele mooie reis. New Delhi is wat smog betreft net Jakarta. Jaren geleden was ik ook in New Delhi. Leuke foto van jullie tweeen. Ik wens jullie nog een hele mooie vakantie. Liefs Ali

• 05 November 2012 - 22:03

Mia:

nog even van ons beiden een prachtige reis gewenst en ik denk dat jullie daar reizende snel
    KPN en UPC zijn vergeten en hun nog perfect en snel gaan vinden!

Fijne tijd, ik reis lezende mee.xMia

• 06 November 2012 - 10:33

Raimond En Elly:

Jongens, jongens, wat een luchtvervuiling! Geen plek om te wonen...maar zeker interessant om te zien, denk ik.
    Jongens, jongens wat een luchtvervuiling! geen plek om te wonen...maar zeker interessant om te zien, denk ik.

Wat jammer dat jullie geen tijgers gezien hebben. Waar waren ze gebleven? Als jullie terug zijn toch maar even naar Artis, alhoewel volgens mij daar geen tijgers meer zijn.

Wat een waanzinnige ervaring met de Bollywoodfilm! Wij hebben zelf een afgezwakte ervaring gehad op de boot van Lombok naar Bali. Een veel te groot scherm in een te kleine ruimte met het geluid op max. Schreeuwende mensen en kinderen die al snel kotsend ( wegens de ruwe zeegang) over de stoelen hingen. Een ervaring om snel te vergeten. Jullie ervaring was heel wat leuker!

Lieve mensen, we zien uit naar jullie volgende mail.

Groet van ons
    Raimond en Elly

• 06 November 2012 - 17:51

Rida Molog:

Hallo Nico en Gerda,

Wat een stad is Delhi en die smog zijn jullie dan weer blij om weer in de vrije natuur te zijn?
    Vandaag naar Utrecht geweest een oud tante bezocht (88 jaar) en nog even de stad ingegaan, wat is het overal rustig bijna geen mensen in de winkels. Het is ook koud en regenachtig, dus genieten jullie van al de mooie dingen die jullie tegen komen en van het heerlijke warme weer.

Veel plezier en ik kijk alweer uit naar de volgende mail.

Rida en Jaap.

• 08 November 2012 - 18:56

Anita:

Wat een reis zeg.... en idd wat betreft die tijgers die jullie niet gezien hebben had je ook een dagje de veluwe kunnen doe.

Ik geniet van jullie verhalen, en nogmaals, nemen jullie een magneetje voor me mee ;-)