Chitwan National Park - Reisverslag uit Khajuraho, India van geusjesgoindiaennepal - WaarBenJij.nu Chitwan National Park - Reisverslag uit Khajuraho, India van geusjesgoindiaennepal - WaarBenJij.nu

Chitwan National Park

Door: gerda en nico

14 November 2012 | India, Khajuraho

maandag 12 november
Na het ontbijt vertrokken we naar Chitwan.We verwachtten dezelfde puinhoop op de weg als in India,maar het ging allemaal vlotter en de wegen waren beter en rustiger.Na 2 1/2 uur kwamen we aan in het Chitwan National Park,het bekendste en grootste natuurreservaat van Nepal.De natuur is heel mooi en afwisselend.Het is ook de habitat van de zeldzame indiase neushoorn.Verder komen er 125 tijgers voor en vele olifanten leven in het wild.
's Middags zijn we per ossenkar naar het Tharudorp gereden.Daar woont nog de oorspronkelijke bevolking van dit gebied in lemen hutten.Zij verbouwen hun eigen groente op biologische manier en zij verbouwen rijst.Het is of de tijd heeft stilgestaan.Daarna hebben we met een gids en een groepje mensen een wandeling door de jungle gemaakt.We hebben de olifanten gezien die daar gehouden worden door de bevolking en veel mooie vogels gespot.
Morgenochtend moeten we er toch aan geloven.We gaan op een olifant de jungle in.Een safari op zoek naar de neushoorn,luipaard,,beren en de bengaalse tijger.Zullen we hem dan nu zien?
dinsdag 13 november
Het was nog half donker en fris om half acht toen we op de olifanten stapten voor een tocht.Sjokkend door de dichtbegroeide subtropische bossen zagen we ontzettend veel vogels,herten en jawel ,twee rhinocerossen.Het was een prachtige belevenis,mooier dan we ons hadden voorgesteld.Na de rit werd een olifant gewassen in de rivier en speelde hij en zijn begeleider in het water,wat natuurlijk voor ons groepje een leuk schouwspel was.Je kon zelf ook op de rug van de olifant klimmen en dan spoot deze je nat.We hebben dat echter maar niet gedaan.
Na de lunch zijn we met datzelfde groepje van 8 in een boot gestapt,die van een boomstam gemaakt was .
Weer ontzettend veel vogels en jawel krokodillen.Wat echter de grootste kick was,was de absolute stilte.We gleden door het water en als de gids niets zei dan was het echt helemaal stil.Wanneer maak je dat nog mee?We werden ergens in de jungle afgezet en we zijn toen te voet in ongeveer 2 1/2 uur terug gelopen.Er kwamen twee bewakers bij want er zitten hier dus rhino's,olifanten en (125) tijgers.We hebben alleen een wilde eenzame olifant gezien.
De dag was nog niet voorbij want in Nepal en India is het vandaag de grootste feestdag van het jaar,Diwali,het feest van het licht.Overal worden kaarsen aangestoken,worden huizen verlicht en wordt vuurwerk afgestoken en gedanst.Zeg maar Kerstmis en Oudejaar in een.Diwali werd ook in het resort van ons gevierd met verlichting en dans.Dat dansen is iets wat bij Nepal en India hoort.Er zijn ongelooflijk veel feesten bij de Hindoe's en bij elke gelegenheid wordt veel gedanst.Kortom,een dag die propvol zat,in een prachtig natuurgebied,met ontzettend aardige mensen en in een resort dat volledig in de natuur is geintegreerd.Twee geweldige dagen

• 14 November 2012 - 12:09

Rida:

Hallo Nico en Gerda,

Wat een belevenissen en wat een geweldige reis.
    Gisteren op de sportschool een uitzending gezien over de Ganges daar kijk je nu toch met andere ogen naar omdat jullie er geweest zijn.
    Wij zijn erg benieuwd naar jullie verhalen en fijn dat wij alles zo goed kunnen volgen.

Groetjes Rida, uit het zonnige maar frisse Alphen a/d Rijn.

• 14 November 2012 - 16:07

Henk&Loes Penning:

Hoi Gerda en Nico,
    Wat een geweldig mooie reis. Door jullie verslag en de mooie foto's genieten wij een beetje mee.
    Groetjes Henk en Loes

• 16 November 2012 - 13:55

GITTE:

Wat geniet ik van jullie verhalen maar ik word ook zo ontzettend moe, alleen om te lezen wat jullie allemaal doen, ha'ha'...
    Liefs GITTE.